Gräsmattelycka!

Livet består inte av ett enda långt lyckorus. Den som tror det är fel ute, väldigt fel.
Nej det består mer av ögonblick av lycka. Korta, intensiva ögonblick som gör att man orkar med vardagen. Och tur är väl det, annars skulle nog många knapra piller hela dagarna.
För jag tror verkligen inte att många har det så där rosaskimrande och överlyckligt och perfekt som dom vill påskina via facebook och bloggar. Sen jag började med fb och bloggläsning har faktiskt mitt självförtroende och min självkänsla blivit sämre. För i början tror man ju att folk verkligen är så duktiga och perfekta!
Men så är det väl inte?! Inte kan det väl stämma, det kan väl inte vara så på riktigt?

Ett av dom där magiska ögonblicken när man känner ett lugn, harmoni och ja tom lycklig, även om det är ett ord som tappat betydelse precis som respekt, älskar, hatar eftersom det använts i tid och otid. Nåväl det är ett helt annat inlägg.
Igår inträffade ett sånt där ögonblick iallafall.
Jag höll på klippa gräset, Sixten gick bredvid mig med en läragåbil, Harry och Elsa lekte i sandlådan, det var vindstilla och solen lyste, det luktade nyklippt gräs och var bara helt underbart. Fanns ingen annanstans jag hade velat vara i just den stunden.

Jag hann tom tänka att det här ska jag komma ihåg, när det inte är så rosaskimrande och lyckligt.

Och vet ni, jag har redan fått ta fram den ögonblickskänslan några gånger idag. Och den har faktiskt hjälpt!
Ha en underbar onsdag!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Fint skrivet. Och alldeles sant! Hoppas att ni får många små fina ögonblick av lycka framöver!!

2012-10-24 @ 14:45:52
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0