Klassiker

Följande inlägg är INTE något "kasta-skit" på andra människor inlägg. Jag ser inte "ner" på någon. Det är ju deras val (fast jag har svårt att förstå det) Det är mer en undran och om någon har ett korrekt svar på den så är jag tacksam om att få veta det. För detta har jag funderat på ett tag. (ännu en rätt meningslös sak att tänka på när det finns så himla mycket jätteviktiga saker att ta tag i)

Det här med klassiker. Tror det är Vasaloppet, Vansbrosimmet, Vätternrundan och Lidingöloppet. Om man är tjej så är det samma saker fast lite (ganska mycket enligt mig) kortare.
Att man gör klassikern är ju upp till var och en men varför (och här kommer min undran) domineras deltagarna av blivande 40-åringar? Både på herr och damsidan är det så.Är det den nya 40-års krisen istället för skilsmässa och röd sportbil? Här kommer lite teorier

* Förr skilde man sig i 40-års åldern (läs krisen) idag springer man istället och skidar 9 mil så man kan fortsätta vara gifta.

* Man vill bevisa för sig själv att man visst är som 20 år fortfarande, fastän det var dubbelt så länge sen man handlade på systemet för första gången.

* Många har pysslat med lagidrotter och saknar "lagkänslan, kamratskapet" och försöker på alla sätt och vis uppnå det igen.

* Det är ytterligare ett steg i "förerkligadigsjälv-ledet". Lite som "Du springer, alltså finns du"

* Man är rastlös helt enkelt eller så har man ADHD.

* För att man kan!

Det är några av mina teorier, finns säkert massor med flera. Eller anledningarna till att många gör klassikern är ju personliga, själv så skulle jag aldrig komma på tanken. Men jag är ju iofs ganska lat också. Jag tycker nog att jag gör klassikern varje dag genom att ta hand om ungarna, städa, tvätta och rodda i allmänhet.

Mannen kommer heller aldrig att göra en klassiker, på samma basis som mig, han är lat OCH dessutom så har han ju passerat 40 med råge!

Men vem vet vi kanske startar en ny trend med att börja spela cittra vid 40 respektive 55 års krisen!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hejsan Ylva!
Tack för dina rader hos mig och välkommen tillbaka!

Jag hoppas att någon som gör den där klassikern läser ditt inlägg, så att du kan få ett svar på varför man utsätter sig för såna ansträngningar.

Själv nöjer jag mig med att promenera och är mycket belåten med mig själv när jag varit ute och gått ett par timmar.

Kram, Ingrid

2012-10-01 @ 14:46:14
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0