Mr Mo Yan eller hur det nu var!

Jag blir lite irriterad. Om man frågar någon om en tjänst vill man ha svar om det är okej. Ett ja eller nej. Inte svårare än så. Så snälla du som jag har frågat, ge mig ett jag eller nej, okej!

Nu lämnar vi det och övergår till något mycket trevligare. Det är fredag!!! Och ja här ska det fredagsmysas, skiter fullständigt i att en del människor tycker det är jobbig att läsa om fredagsmys. Det är ett rätt bra ord. Man varvar ner, umgås och bara är liksom. Fast det är klart, man kan faktiskt fredagsmysa på en tisdag, faktiskt.

Nobelpriset i litteratur delades ut igår, till ännu en helt okänd författare för gemene man, överraskad? Nej inte precis. Om det gick till någon man hört talas om DÅ skulle jag bli överraskad. Tycker Svenska Akademin är lite som klubben för inbördes beundran och det känns som om dom försöker vara så politiskt korrekta så det blir löjligt. Men heeyy vad är jag för en person att döma, självklart ska vi ge priset på flera miljoner till en gubbe som enligt SA skriver "med hallucinatorisk skärpa förenar saga, historia och samtid". Låter onekligen bra,,,,eller!?

Minusgrader imorse, kan det vara så att vintern är här nu? Så länge det inte regnar är jag nöjd. Och det gör det ju inte idag så vi kanske skulle slå på stort och ta oss till stora lekparken. Vi får se, handla måste vi göra iaf eftersom jag glömde den turkiska yoghurten, bregott och tydligen skulle mannen ha CHOKLAD och glass Ibland undrar jag om inte han har mens eller är deprimerad med tanke på vad han äter. Eller så är han bara som jag, sockerkicksberoende! Fast jag och ungarna gjorde ju plankan igår så magen är mindre idag, det säger Elsa iaf och barn säger väl alltid sanningen!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0