Det där med bekvämlighet=hög ålder

Efter att ha kuskat runt med att hämta barn på hörselvårdens dagis i Västerås och senare den minsta på dagiset i Sala så kan jag bara konstatera att med åldern kommer kravet på ökad bekvämlighet. Eller på ren svenska, latheten!
Förr när man var yngre så var det viktigaste med bilen att den var snygg, snabb och gärna häftig!
Den skulle vara snabb och manuell växel, för man ville ju slänga i växlarna snabbt och leka racerstjärna! Och självklart en asbra stereo med mycket bas som man spelade så högt det nästan gick

Idag har jag inte alls dom kraven. Bilen ska vara praktisk och billig.
Dra så lite soppa som möjligt och skatten obefintlig MEN samtidigt ska den vara säker.
Det viktigaste för mig i bilen nu är att förutom att jag ska slippa bryta ryggen när jag sätter fast ungar är att den ska ha arselvärme och farthållare!
Fast det kanske säger mer om mig än om folk i allmänhet som blir äldre...eller hur upplever ni det?

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0