Räddningsuppdrag!

Mannen i huset tog på sig det ärofyllda uppdraget att försöka rädda de stackars hörapparaterna som fick åka tvättmaskin härom dagen.
Och se på själva fan så tror jag han har lyckats! Genom att köra dom i ugnen på 50 grader nästan hela dagen igår så kan Elsa idag söndag faktiskt använda dom. Med tålamod och en ugn kommer man tydligen långt!
Undra vad som kommer köras nästa gång....

Var och hämtade bärslingessytemet till deras hörapparater i fredags men pga (Sixtens) missödet med tvättmaskinen har inte ungarna kunnat använda sig av det.
Det har däremot mammaN och pappaN gjort! Haha va kul det var.
Jag knäppte över apparaten på slingläge vid tv:n (och då brukar jag bara höra tv:n. Ska vi prata med varandra så brukar han få knacka på min axel och jag knäppa över apparaten till mikrofonläge för att han överhuvudtaget ska få någon kontakt med mig, Och ja vi är gifta!)
Samtidigt har han mikrofon runt halsen med sändare och jag en mottagare runt min hals. Fungerade klockrent! JAg kunde höra tv:n OCH mannen när han pratade.
Var ut i köket och kunde då höra hur han försökte smyöppna chokladkakan! Busted!
Fast när han gick på toa så stängde jag av min mottagare....Say no more.

Annas så har helgen gått alldeles för fort, som vanligt.
Jag har sökt 19 jobb på 3 veckor, fått avslag på 3 redan.
Får se vad jobbfronten har att erbjuda nästa vecka!

Nu lite söndagskaffe!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Åh vad duktig du är med jobbsökandet! Jag söker för fullt jag också, men det finns inte riktigt lika många jobb att söka för min del. Inte får jag några svar på dem jag söker heller. Maken ringer de utan att han ens behöver söka några jobb. Det är ganska orättvist. Börjar i alla fall förlika mig med tanken på att vara arbetslös efter sommaren... (vi planerar alltså en flytt, men det har du nog redan förstått ;-) )
Lycka till i alla fall!!

Svar: Jag söker sånt som jag eg inte är kvalificerad till också. Men man måste ju chansa lite. Sneglar på en del utbildningar också,både korta och långa. Men där tänkte jag faktiskt att trygghetsrådet får hjälpa till lite. Förstår att du är avis på din man, det är jag med! Pyttsan att vi är jämlika i det här landet(men det är en helt annan diskussion) Jag hoppas verkligen du hittar ditt drömjobb för jag tror inte att du har det just nu;)
KRam
Ylva

2013-03-10 @ 19:53:35
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0