Just nu: Utmanad!

Det är fredag och solen lyser, det blåser en varm vind ifrån väster (fast det kan lika gärna vara öster, norr eller söder för det där med väderstreck är inte min grej). Det är tyst och lugnt i hela huset, nästan sådär kusligt tyst. Tror för ett ögonblick att jag är ensam hemma men påminns snabbt om att så är inte fallet.
 
För idag har jag och mannen blivit rejält utmanade av en av dom allra mest påfrestande utmaningarna som finns. Den började lite lätt i veckan och ökade långsamt tills inatt och idag.då den förhoppningsvis nådde sin topp.
 
Vad är det då vi har blivit utmanade av kan man undra?
 
MAGSJUKAN DELUXE!
 
Harry började i veckan och hade en segdragen variant. Sixten körde igång inatt och Elsa imorse. Dom har en mer aggresiv variant och har redan blivit hålögda och utarmade.
 
Nu liggs det i sängarna och mammaN och pappaN har slagit på standbyläget. Det där när man lyssnar på minsta lilla ljud, tvättmaskinen är redo, skurhinken och alla svabbtrasor likaså.
Det enda positiva i  det hela är fröjden av att se min och mannens otroliga samarbete. Svich svosch så har vi tagit reda på allehanda kroppsvätskor, fixat med tvätt, torkat av ungar, bytit kläder på densamma, bytit sängkläder och sövt om ungar, på mindre än 5 minuter.
Det är precis som om vi har pluggat och övat in någon slags rutin vid olyckor, proffsigt värre!
 
Nu skall jag inta position och invänta första omgången.
 
Trevlig Helg!
 
Over and out
 

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Stackare!!

2013-05-24 @ 22:46:36
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0