Påsk var det här!

Det blev en påsk i år igen, På ett annat datum än förra året och året före det. Påsken är ju aldrig på samma datum! Antingen är den tidig eller så är den sen! En sak jag inte riktigt fattat med detta är: Dog Jesus på olika datum? Eller flera gånger (förutom återuppståndelsen då) Eller har han en dubbel/trippelgångare som dör åt honom?

Lämnar dessa filosofiska teorier och tankar till någon som kanske kan svara på dom.

Veckan har varit tung! Började med mattetenta i måndags. OCh allt kändes bra innan, hade pluggat och faktiskt förstått de olika matematiska begreppen och hur och varför man använde sig av dom.
Men när jag sitter där och ska skriva kan jag ingenting! Kände mig osäker och totalt dum i huvudet mest hela tiden. Förstod inte vad läraren frågade efter osv osv.

Fick veta resultatet i stort i onsdags. Och jag fick Godkänt. Hurra borde jag ju tänka men nej jag har högre kvar på mig själv och känner mig besviken och frustrerad över att jag inte fick ut det jag faktiskt kan! Jag vill ju ha VG (som är det högsta betyget på en YH-utbildning) i allt!
Jaja jag vet att jag måste anpassa kraven och vara nöjd lite mer.
Jag jobbar på den biten, om jag säger så.

Resten av veckan har varit fullspäckad kunskapsmässigt! In med massa ny kunskap och jag känner att denna ledighet är välbehövlig. Så hjärnan får andas lite så att säga.

Vi ska ta det lugnt, äta gott, självklart ska vi äta en massa godis också, mysa och bara vara. Insupa våren och skrota omkring hemma.

Glad Påsk önskar jag till Er alla där ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0