Vabruari

Som alla småbarnsföräldrar vet pågår vabruari för fullt!
Förra vecka var minstingen sjuk, segdragen feber och den där hostan han alltid får vid temperaturförändringar. Mannen tog en stor del av vabben. Denna vecka är äldstingen (säger man så?) förkylg men hon vägrar vara hemma. Då summering efter första tredjedelen av vabruari, det funkar och jag är inte förvånad.

Det rullar på i skolan, nästan så jag tycker vi har för lite tentor och inlämningsuppgifter. Det jag dock har märkt efter dessa terminer med plugg är jag ställer alldeles för höga krav på både min omgivning, utbildningsmaterial och inte minst lärare! Jag tycker att alla ska ha samma ambitioner som mig själv, att alltid ha (försöka) högsta betyg, inte nöja sig med ett G. Att alltid leverera som det heter i det moderna svenska språket. Att alltid vara alert, med lektionerna och intresserad! En av få saker jag kan tycka är en självklar regel är att komma i tid! Tydligen är det si och så med det för vissa. (konstigt nog alltid samma personer som är sena?!)
Att man inte är sån här är tydligen vanligare än ad jag trodde. Att man pluggar till en tenta, är supernöjd med ett jättesvagt G, är totalt ointresserad av vad man läser och bryr sig inte ett dugg om att man glömt allt man pluggat in efter bara en vecka. Jag fattar inte ens varför man pluggar då?

Tips om fortsatta studier på inom ekonomi, kvalitet mottages tacksamt!

OVer and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0