Länge sedan!

Har varit en intensiv period i skolan med redovisningar, tentor och studiebesök. Men nu är vi på upphällningen av utbildningen! Exarbete och LIA 4 kvar sen är det slut!
Vemodigt, spännande, nervöst, kul och skönt i ett! Konstig känsla.
Sammfattningsvis= Jag kan fasen så mycket mer än jag tror! Jag har en helt okej studieteknik. Det jag läser fastnar ganska bra! (var rädd att jag hade teflonhjärna men icke!) Jag behöver utmaningar för att anstränga mig. Verkligheten får inte tappas bort i mitt lärande. Och vad menar jag med det? Jo att det jag lär mig skall kunna användas i verkligheten. Jag gillar inte alls att man ska "hitta på" eller låtsats i en drömvärld. Om man lär sig för mycket på det sättet blir det en käftsmäll när man kommer ut i verklighetens företag. (vilket jag har sett på en del klasskamrater)

Snön är borta! Typiskt att vi fick hem snöskotermojängen så vi (eller läs maken) kunde laga den lagom tills det fanns ca 2 mm snö kvar! MEN då har fyrhjulingen tagits fram istället. Igår tig jag alla 3 ungarna på cykeln och åkte upp till skogen och fikade och lekte! Mycket uppskattat av alla! Vårkänslor deluxe skulle man kunna säga.

Idag mer höstkänslor då det blåser halv storm ute!

Och så avslutar vi med lite skryt! Eller jag mycket skryt!

Sedan den 13/1 har jag med hjälp av en app (ja jag var jätteanti i början och hade ni frågat mig för ca ett halvår sen hade jag totalvägrat använda en sådan nymodighet och fräst som svar att har man ingen karaktär utan app har man ingen med heller!!) fast nu kom jag nästan ifrån ämnet. Jag har alltså sedan den 13/1 med hjälp av denna app gått ner 7 kg! Bara på att äntligen få till hur tallriken ska se ut varje måltid! Jag är stolt som en tupp och tycker jag ska vara det med. Nu är jag inne på att behålla denna vikt och få till ett ännu friskare mat-tänk (alltså inte se tallriken som en begränsning utan att den är högst naturlig varje måltid, att vara nöjd helt enkelt)

Kanske till och med kan säga Beach 2015 here I come?!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat Ylva!! Både med kilona och skolan - shit va fort det gått, snart färdig alltså?! Vad händer då, vet du eller? Grattis och ha en skön helg 😊. //Malin E

Svar: Tack Malin! Tiden har ruuuusat fram!
Ylva

2015-03-14 @ 07:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0