Så var det dags igen....

för ännu en Sixten böld. Jag blir tokig på dessa förbaskade bölder! Som tur är hade denna gått sönder under natten. Hela örat var fullt av blod imorse. Så idag har Sixten fått duscha innan kl var 10.00! Dom gör ont dom där bölderna både han och Elsa får. Skinnet spänner och det sticker, kliar, svider och värker. Man kan jämföra med en finne och gångra 10000000 så får man samma känsla som dom två har när bölderna är som värst. Elsas har jag dock fått under kontroll känns det som för nu är det flera månader sen den blommade upp sist. MEn då fick vi ju en förklaring till senaste nätternas orolighet från Sixtens håll. Typiskt när han hade sovit i hela 2 nätter innan!!! Jaja det är bara att börja om men sovningsproceduren igen.

Besöket i Västerås på Hörcentralen med Sixten igår gick över all förväntan. Efter att audionomen visat hur man skulle göra med ringarna och pipet så fattade han galoppen och var jätteduktig. Men hörlurar ville han inte ha, nästan övertygad om att det var pga bölden som han tvärnekade. Hörselkurvan är snarlik Elsas så jag fattar inte varför dom hetsar henne så in i h-e! Det skall kontrolleras hitan och ditan, uttrycken låter som följande " Det är bråttom att Elsa använder apparaterna annars kan hon inte tillgodogöra sig språklig kommunikation." Hon bubblar ju som tusan! Visserligen har hon svårt för vissa ord men JAG som förälder känner ingen oro över hennes tal. Har jag aldrig gjort och kommer inte att göra någonsin. Hon kommer att fixa dom där orden sen, det kommer. Till och med audionomen tyckte det var lite konstigt över att man hetsar över Elsas hörsel men inte Sixtens. Honom skiter dom fullständigt i, vilket känns skönt för mig.

Nu fikadags!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0