Dr Ylva till eder tjänst!

Igår tröttnade jag på att försöka med egenvård av Sixtens bölder så jag ringde vårdcentralen, å se på själva fan jag fick en tid! I ett chockartat tillstånd åkte vi dit  och jag tänkte för mig själv att äntligen får vi hjälp men se där hade turen tagit slut. När läkaren kommer säger han Hej och vi går till hans rum. Tur tänkte jag när jag läste på namnskylten på dörren, han heter Erik Lundström det låter svenskt så då kanske vi kan förstå varann. MEn efter att ha berättat om Sixtens problem (nu i vänsterörat, och själva snibben) så fattar jag att denna man har tagit detta namn i sen ålder för det var nå djävulskt vad han bröt. Det enda ord jag tror han kunde på svenska var antibiotika. Så det var det han sa. Men när jag frågade om det skulle bli Heracillin såg han frågande ut. Märkte sen att han slog på fass. Det är då själva fan att man ska behöva ställa diagnos själv och dessutom ge tips om vilken medicin man ska ha! Då kan ju jag också jobba som läkare  men utan att behöva ha flera hundratusen i studieskuld! Jaja vi hämtade ut medusinen och har nu börjat ge till Sigge Pigge. Han äter så glatt upp den och säger mmmm jättegoda! Själv tycker jag den smakar vidrigt.

Annars händer det inte så mycket här. Jag har varit duktig och kört sönder bilen. När Elsa och jag var i Västerås för kontroll av hennes hörapparater toucha jag en snökant vid parkeringen och smash så gick plasten och någon elpryl sönder på höger framskärm vid lyset. Skit säger jag bara, och typiskt att det var jag som gjorde det, hade ju känts lite bättre om det var mannen i huset som hade åsamkat denna skada. Iaf för mig.hihi

Ja just det ja, igår var det ju även den 29 februari och det firades lite i huset. För 4 år sen var det nämligen förlovning. Vi tyckte det passade bra med skottdagen för då blir det ju bara var fjärde år man måste komma ihåg det. Blommor fick jag iaf minsann!

Och sist men inte minst måste jag säga TACK till dig anonyma som skrev den fina kommentaren. Det gjorde min dag när jag läste den. Det behövs inte så mycket för att man ska bli glad.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0