Och dagarna går...

Livet har sin gilla gång och jag hinner inte riktigt med allt jag vill. Tycker illa om all den där obalansen som vägrar ge med sig. Men får försöka acceptera att det är så här livet är.

Skolan har kört igång, jag är på g. Kul och berikande för framförallt knoppen. Företagsekonomi är den ena kursen, mycket som skall i på kort tid. Den andra kursen som kört igång är styr och reglerteknik i teorin. Ännu mer som skall in på fabulöst kort tid.

Har börjat träna igen också! Japp ni läste rätt. Jag har väl en begynnande 40-årskris eller så har jag helt enkelt fått nog av min oerhört dåliga form jag befinner mig pga den envisa latheten jag tyvärr besitter i kombo med dålig karaktär. Men en träningsfanatiker skulle nog fnysa åt min träning och mena på att det mest är social träning. Jag har börjat spela fotboll ihop med de gamla lagkamraterna från förr och vi ligger ungefär på samma usla nivå allihop. Passar mig utmärkt. Kul är det! Och bra för kroppen.

Det finns numera en stor skoltjej i det här huset också. Som hon längtade i somras att få börja skolan. Än så länge har dom inte börjat med några skolgrejer men hon tycker det är roligt ändå.

Lillkillen Harry har börjat på storavdelning och vips så har jag bara stora barn. Fast Harry vill ha en tjejbebis säger han. Som man kan plocka ut från bebisluckan som sitter på sidan av magen. Och om det är så smidigt kan jag mycket väl tänka mig en liten tjejbebis!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Jo men visst måste det vara 40-årskrisen som spökar, hur kan vi annars förklara att du börjar om med fotbollen och jag med ridningen så här "på ålderns höst" ??!

Jag har ju visserligen över ett år kvar innan jag är där. Undrar hur det här ska sluta... ;-)

Svar: Hmm jag har ju faktiskt lite mer än 2 år kvar....Men ärligt så har varken du eller jag 40-års kris. Inte som jag ser den iaf. För varken du eller jag kommer att gå från soffpotatisar till elitatleter som bara bryr sig om sin kropp och sin träning! Du umgås med din dotter och jag får prata med lite vettiga vuxna en timme i veckan! Har vi tur kommer vi i liiiite bättre fysisk form också ;) Heja oss ungdomar!!!
Ylva

2014-08-25 @ 22:40:31
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com
Postat av: Malin Eriksson

Har du börjat med fotboll igen!! Å va skoj 😀😀
//Malin

Svar: japp! Veteranträning, det du! Bara att komma om du är i krokarna en söndag kl 17! ;)
Ylva

2014-08-27 @ 18:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0