Skogsbranden!

Det brinner! Runt knuten känns det som. Fågelvägen är det inte långt ifrån mitt hem. Har följt branden i alla medier sedan den startade, och vissa är mindre bra än andra. Hur som helst så är detta mycket obehagligt och jag har svårt att inte visa min oro inför barnen. Det BÖR inte vara någon fara för just oss men hur säker kan man vara på det när elden kan hoppa över en hel sjö!
Nej det här är något så stort och hemskt så det är svårt att greppa situationen. Naturkatastrofer ( om än skapad av människan i detta fall) är oftast just ofattbara, och förbannat svåra att förstå.
Jag hoppas som alla andra på Regn i massor, franska mirakelplan, fantastiska människor som bekämpar elden och att italienarna får arslet ur nån gång och skickar sina plan.

Iver and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0