Ärtsoppa!

Vi har börjat med den alldeles ypperliga traditionen att äta ärtsoppa och pannkaka på torsdagar! Jag gillar soldatens ärtsoppa, ungarna är tokiga i ugnspannkaka, en win-win situation helt enkelt! Plus att om man startar en tradition i det här huset så blir liksom hela högen lugna och trygga med att veta exakt vad som händer denna dag. Flockbeteende eller vad det nu kan vara.

Tentan igår kändes så där. Fick för mig att vara noga och gå igenom en extra gång vilket gjorde att jag ändrade 2 svar! Att man inte lär sig, man ska gå på magkänslan och inte tänka för mycket då blir det bra. Så just dom två frågorna grämer mig som sjutton just nu. Fråga mig på lördag, då har jag förhoppningsvis glömt bort det! Förhoppningsvis iallafall.

Imorgon fredag tänkte jag vara så fräck att jag tar en heldag i skolan, fast inte min! Tänkte vara med Elsa i hennes förskoleklass en hel dag! För att kolla hur det faktiskt är för barnen i dagens skola. Kan ju inte jämföra med min egen skolgång för hundra år sen. Klimatet mellan människor var på ett helt annat sätt då. Men det är ett helt annat inlägg. Som kanske kommer efter den hör fredagen......

Ha en trevlig Helg!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0