Gillar inte snö!

Nej Harry gillar INTE snö! Han fick prova att åka pulka häromdagen, det gick inte så bra. Hade för det första fel åkpåse men tänkte att jag prövar ändå. Så fort ungen kommer ner i pulkan skriker han rakt ut. Och när det gäller skrik kombinerat med Harry är det rätt ovanligt. Jag fortsätter ändå och spänner fast honom, men nej han sitter som en pilbåge med ett stort gap som bara vrålar ut sin fruktansvärda situation. Jag tänker då att om vi börjar gå kanske han tycker det är roligt. Oj va fel jag hade, inte blev det bättre av att vi välte 2 ggr heller, varav den andra gången så fick stackars Harry fullt med snö i hela ansiktet. Så nu har jag nog gjort grabben livrädd för snö för all framtid, han kommer nog att få gå i snordyr terapi när han blir äldre för att bearbeta sitt enorma barndomstrauma! MEN jag ger inte upp, när jag hämtat den bättre åkpåsen som jag har hos mamma så skall ett nytt försök göras! Det är lite synd om han fortsätter att tycka illa om snö, för Elsa och Sixten älskar att vara ute. Till saken hör ju att Harry gillar inte heller att sitta i vagnen. Nu när han kryper för fullt och ställer sig mot allt och alla så vill han ju röra på sig, men det går ju inte i en vagn eller pulka. Han är hyfsat nöjd när han får sitta i "ryggsäcken" för då ser han ner på allt (läs Elsa och Sixten som springer runt) men han börjar ju bli så tung som man orkar ju inte ha honom där så länge. Det var mycket enklare förra vintern, då var Sixten 1 år och kunde springa bredvid Elsa eftersom han sprang redan vid 9 månaders ålder så blev allt mycket enklare när vi var ute. Igår försökte jag mig på att göra en snögubbe med barnen,,,,gick väl sisådär då dom nästan blev rädda för den. Sen krashade Sixten den. Det är riktigt roligt att leka med dom i snön, man blir verkligen som barn på nytt! Dom älskar att åka pulka så lite ironiskt är det att vi bor på ett ställe som heter Kullbacken men området lyser med sin frånvaro av backar! Finns inte en enda att åka i så det brukar sluta med att jag springer/drar ungarna i pulkan. Nu är det dags för förmiddagskaffe i Kullbacken! Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0