Jul+sprit= dålig kombo

Ja det tycker jag! Iaf om det finns barn/ungdomar med i bilden. Ska man fira jul med tomte och allt med barn så tycker jag inte att det behöver supas hela tiden. Det kan man ta när barnen sover eller blir större. Förstår inte varför det måste pimplas i tid och otid. Sticker inte under stolen med att jag pimplade på rätt bra själv innan barnen, men man får ett lite annorlunda perspektiv när man får barn och definitivt en annan synvinkel på sprit när man inte dricker själv längre. ÄR man så otroligt törstig att man te x måste hinka i sig ett par öl under julklappsutdelning när tomten kommer? (Det tar u inte många minuter att sitta ner, dela ut lite paket och se hur barnen reagerar .)Då skulle nog jag säga att man har problem. Att det dricks lite snaps vid julbordet och en och annan julöl slinker ner till maten stör mig inte. Men när det dricks konstant så är det något som är fel. Så nu var det sagt. En riktigt god nykter fortsättning på er allihop! Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0