Tro?

Det där med tro är jäkligt knepigt tycker jag. Alla har ju rätt till sin tro men jag gillar inte dom som försöker pracka på mig deras tro och säga att just deras är rätt. Jag har min uppfattning om vad som finns efter detta liv och vad jag tror på i just detta liv är min ensak. Inget av mina barn är döpt. För jag tycker det är upp till dom vad dom vill tro på när dom börjar fundera på sånt. Då ska inte jag ha bestämt att du är kristen, därmed basta! Tycker det är lite hyckleri att döpa sina barn och sen säga att man absolut inte tror på Gud. Varför döper man då sitt barn? Av tradition eller kanske rent av presenterna. Av samma anledning valde jag att gifta mig borgeligt, jag menar varför vara i kyrkan och allt prat om Gud när jag inte trot på just denne. De verkar som om många äldre blir mer religiösa när slutet nalkas, ungefär som om att det  är sista chansen att komma in i himmelriket. (Vem vet jag kanske blir likadan)
MEN tänk om det finns ett himmerika och inträdeskraven är stenhårda. Man får inte haft sex före äktenskapet, du får inte ha svurit, använt droger, alkhol, tobak, eller ens ha ljugit nån gång. Då är det nog rätt tomt i himmelriket. Och överfult i helvetet!
Nej nog tänkt på existenciella frågor för idag, tillbaks till grytan som står på spisen!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0