Var det bättre förr???

JAg undrar om det inte var det, iaf när det gäller sjukdomar och barn. För nu har Sixten haft feber sen den 3:e dec. Ibland blir den dessutom väldigt hög, över 40 grader, men oftast ligger den på 38-38,5. När jag var liten var man toksjuk, helt däckad i max en vecka sen var man frisk igen. Och var det i minst ett år till nästa gång. Visst lite småförkylningar hade man men inget som är som det här viruset som går nu. Ringde till vårdcentralen i torsdags men dit får man minnsann inte komma! Avvakta säger dom varje gång jag ringer. BLir lite sur, jag är inte en nojjig mamma som ringer dit så fort ungarna nyser. När jag ringer vill jag ha hjälp och inte bli avsnäst av nån gammal hagga som bara tycker jag besvärar. Sen vårdcentralen blev privat har det inte blivit bättre precis. IDag ringde jag barnmottagning och vi fick komma, hurra hurra! Läkaren sa att det var ett virus och ge alvedon vid den höga f3ebern. Hrmm exakt det vi har gjort. Bara fått vid jättehög feber så viruset har fått en chans att läka ut. Men dagens virus verkar vara väldigt aggresiva. Undrar varför? Kan det vara så att det ges så mycket antibiotika till alla idag att virusena har hittat nya vägar och blir således mer aggresiva, är det vår kost, eller nåt helt annat? Nån som vet får gärna svara på det! Börjar bli liiiiite trött på att ha sjuka ungar hela tiden, för att inte tala om hur trötta dom blir på att inte orka någonting.

Fick köra bil i dag för första gången på minst 4 veckor, jag ser hyfsat nu. Och nu gör det inte så förbannat ont heller l'ngre. Jippi, nåt som blir bättre iaf. Nu ska jag fortsätta med maten innsan Harry och Sixten vaknar. ÄR så himla skönt att ha det färdigt innan dom kommer upp.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0