Så var man ett år äldre....

igen! Tiden går så himla fort. För ett år sen så var vi på akut ultraljud på min födelsedag. För två år sen låg Sixten i magen och vägrade komma ut. För tre år sen minns jag inte. För fyra år sen låg Elsa i magen, alldeles "nytillverkad". Åren innan dess var det fest varje födelsedag. Men ärligt så har det där med att fylla år förlorat charmen efter att man blev 20. 35 år är lite "magiskt" eller hur man nu ska uttrycka det. Nu har jag levt ett halvt liv! Hur fan gick det till? Och inte har det blivit som man trodde helller. Det har inte vait dåligt, bara annorlunda mot vad jag trodde. Man kan dela upp det i BC (before children) och AC (after children). Och båda delarna har sin charm. Jag försöker leva efter mottot "Jag ångrar ingenting". (finns väl eg bara en enda sak jag ångrar och det är att jag började röka, måste ta tag i den biten när Sixten väl sover hela nätterna, nu finns det ingen ork till det)

Den stora händelsen den här veckan är inte Elsas Uppsala besök eller min födelsedag utan att Sixten gick på toaletten 2 ggr igår! Både bajsade och kissade! Wiiiihehooo nu ska jag försöka få honom att gå mer mot blöjfri tillvaro, iaf på dagarna.

Vad glad jag är som har mina föräldrar! Dom ställer alltid upp när vi/jag behöver barnvakt. Och har dom något inbokat så brukar dom ändra för vår skull. Känns himla bra med tanke på alla sjukhusbesök som vi har. Närmast är det den 7.e då vi ska på analys för Sixtens hörselprov från Uppsala. Sen den 29.e ska Elsa, Sixten och jag på öronrensning! Hahaha då kanske man hör något igen, både spännande och nervöst, men fixar Elsa det så ska väl tamejtusan jag fixa det!

Nu mer kaffe så man kanske eventuellt förhoppningsvist nog vaknar till liv någongång!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0