Rallysalad!!!

Förbaskat trevligt hade jag i lördags. Laddade upp med att dricka massor av vatten, kaffe och avlsutade innan jag åkte iväg med en samarin. Hur mycket pensionärsvarning är inte det?! Nåja det funkande ju för jag drack med måtta, hade förbaskat trevligt som sagt. Det blev mycket snack om barn, relationer och sånt där annat typiskt tjej (läs tant) prat. Men vi är ju den fasen allihop så det vore ju konstigt om vi satt och pratade om Justin Biebers frisyr istället. Det om något vore patetiskt. Efter förfesten som alltid är roligast så pkte vi ner på stadens stadshotell. Där sågs och träffades det mycket gamla karmrater från svunnen tid. Också det mycket trevligt. Dansade lite gjorde vi också, det kändes på söndagen, höfterna var stela som ett gammalt lik i en frys. Men det var det värt. Strax före ett så drog jag mig hemåt med hjälp av den enda nyktra personen i sällskapet (och hon var INTE gravid trots nykterhet).
Tog sovmorgon till kl 7 och var inte ens bakis bara trött! Dagen gick däremot i lugnets tecken, mannen måste ha saknat mig för det serverades lunch och middag och passades upp på den glada men trötta modern hela dagen. Sängen lockade oss redan vod 21 och så får det nog bli lite fler kvällar.Summarsumarum av kalaskvällen är att det måste ske lite oftare än vart tredje år!!!

Sixten är idag hemma för hör och häpna han har feber för ovanlighetens skull. Började på söndagseftermiddagen så det är bara att vara hemma från dagis och hålla koll på öronen så det inte är en böld.
Elsa är på måndagsgruppen idag, hörselvårdens dagis. En gång i månaden är hon där. Och jag råkade säga redan i fredags att hon skulle dit. Och fan vad hon har tjatat! Minst en gång i halvtimmen har det varit ett tjat om detta, sen i fredags! Läxan jag lärde mig är att inte säga något till henne nästa gång. Efter det ska hon på dammsugning av öronen och även kolla näsan. Hon blöder ofta näsblod och så fort hon blir lite förkyld så är det kört. Tur att hon inte blir hysterisk eller rädd för det för då hade vi haft krokodiltårar i Kullbacken väldigt ofta.

Nej nu blir det Rallysalad för hela slanten idag. Mannen hittade ett gammalt VHS band med rallykrockar och avkörningar på som Sixten är totalt förälskad i. Bandet är från slutet av 80 eller början på 90talet så bilarna ser lite annorlunda ut mot idag. Och det är tydligen ett finskt band därför heter det Rallysalad.
Nu ropar han Rallysalad!

OVer and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0