Shopping= Livsfarligt!

Jag är ju som sagt var ingen shoppoholic, kommer aldrig att bli. Men ibland måste det liksom göras ändå. Särskilt när man inser att man knappt vågar visa sig offentligt. För det man brukar ha på sig är ett par slitna mysbyxor och lillebrorsans gamla hårdrockst-shirtar ger lite fel signaler (läs white trash) OCh det är väl inte riktigt så jag vill bli uppfattad.
Igår var det en sån där tjejkväll på stadens galleria. Ska poängtera att det är ingen stor stad detta men en galleria har vi iaf. (tom med rulltrappa, den ni!) Jag brukar inte vara något för dessa jippon, men med småbarn så blir det lite lättare att gå och handla när dom är hemma med pappan och ska sova än att man slösar en hel lördag på att trängas med en massa människor som ska handla. Det var inte så mycket folk och det gick smidigt vid klädesstälningar och kassor.

Det som skulle handlas var sommartoppar. Och allt måste vara praktiskt och i lätttvättat material. MAn vet aldrig vad man får för konstiga fläckar på kläderna från ungarna.

Men hallå vad fan är det för mode idag?! Nu ska vi tydligen ha korta tröjor igen. Har Sveriges (eller världens) befolkning blivit smalare på sistone? NEJ det har vi inte, snarare fetare och ännu mer dallriga. Hur snyggt är det att ha ett tajt långt linne med en kort tröja utanpå? Och hur jävla bekvämt är det när det är 25-30 grader och gassande sol? Inte alls bra.

Det blev helt enkelt några basictröjor (som inte satt åt!) och en "fintröja" (som inte heller satt åt)

Och nu kommer det en VARNING!!! (följande scenario utspelades igår i en provhytt och kunde ha slutat väldigt illa)

När jag ska dra av mig fintröjan är jag dum nog och INTE stönger ögonen. Snabbt som en vessal var olyckan framme och pang så fick jag en prislapp i ögat! Ont som fan gjorde det, sved och rann ur ögat och synen var likamed noll! Morsan (som var min kompanjon) kom in i provhyttan och undrade vad jag höll på med när jag står i en konstig fosterställning och samtidigt hoppar på ett ben. (på något sätt känns det alltid bättre om man börjar hoppa när man har ont någonstans). Synen blev efterhand bättre så jag hade iaf ledsyn för att ta mig ur provhytten och ev fortsätta den enroma shoppingen. Vad butiksbiträdet som stod utanför provhytten och sorterade galgar tänkte när hon såg mig vet jag inte, troligtvis trodde hon att jag sniffat tyg eller något annat olämpligt där jag kom med mitt röda, rinnande öga och vinglade förbi (för balansen blir inget bra med ett öga)

Så kom för Guds skull ihåg att stänga ögonen och blunda riktigt hårt när du provar kläder! Förresten det är kanske så man ska göra hela tiden, för hur det ser ut vill man ju iaf inte veta. Stoppad korv var ett ord som dök upp ofta igår, ett annat var nyäten orm!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Behöver jag säga att jag är på din sida - helt och hållet?! Är inte heller någon storshoppare. Förstår mig inte alls på "dagens mode". Troligtvis ett tecken på att jag inte är 18 längre (men jag var (väl) inte direkt med i svängarna då heller). Bara att gilla läget och söka sig till "tantaffärerna". Där hittar jag i alla fall byxor som går att knäppa...



Hoppas förresten att du slipper gå till Vårdcentralen med det där ögat ;-)



/MammaMu

2012-04-27 @ 19:56:06
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0