Det där med hjärnan när man är trött

Imorse vaknade jag av en sjungande Sixten bredvid mig. När alla pojkar i sovrummet gått upp stryker maken mig på kinden och då vet jag att det är min tur att dra sig upp ur sängen.
Makar mig ut till vardagsrummet för att dra på mig kortbyxorna. Märker inte ens att det är makens byxor jag drar på mig, inte förrän jag knäpper knappen. OCh det märkligaste är väl att jag hinner då tänka "att oj vad jag har gått ner i vikt inatt"!

Nu händer det ju inte så snabbt, tyvärr. Och den här sommaren har jag struntat fullständigt i vad jag stoppat i mig. Kan väl erkänna att det slunkit ner en och annan (arbets)öl och något glas vin. Ville bara känna mig lite "normal", och va som en vanlig familj som grillar lite och dricker rose´vin! Det märks ju iofs nu på magmåttet men det var det värt! Så nu när hösten börjar närma sig blir det inte lika mycket svull längre. För hela tiden har jag sagt, i höst då ska vi börja leva ett "nytt mer hälsosamt liv" Vet ju hur jag är så det är ingen ide att gå ut för hårt för då tröttnar jag direkt. Blir lite lugn start på det hela. Har ju kört igång denna vecka med endast hemlagad mat!

Som tydligen var så bra för Elsa sa vid matbordet häromdagen
- Mamma du är jätteduktig på att laga god mat!
Det värmde i en gammal moders hjärta, särskilt för en som inte alls tycker om att laga mat. Samma dotter nämnde i nästa mening
- Gurka ÄR grönsaker!
Undrar var hon kan ha hört den diskussionen om grönsaker kontra gurka.....;)

Nu blir det förmiddagskaffe! Och endast kaffe, inte någon kaka, eller kanske bara ett litet kex då,,,,ja jag vet det där med självdisciplin existerar inte så mycket hos mig.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0