Allt och inget!

Vad har vi pysslat med i sommar kan man undra?! Det enkla svaret är INGENTING! Någon semester kom vi inte iväg på. Hade liksom ingen större lust när armen inte funkade som den skulle och det var sjukhusbesök nästan varje vecka. Husvagnen som jag trodde vi skulle prova på i år stod som fastvuxen på garageuppfarten. Den rullade inte en meter! Däremot så sov jag och dom stora ungarna i den 2 ggr. Och jag blev lika ledbruten varje gång. Fy fan säger jag bara. Det hela slutade med att vi la ut den blocket och precis när vi hade gett upp hoppet om att nån skulle vilja köpa den så fick vi den såld. Så nu är åbäket borta! Om det mot all förmodan skulle bli någon husvagn igen i denna familj så ska den inte vara typ 30 år gammal, skitsamma hur fin den må vara för dynorna i den var med ett milt ord för jävliga!
Ungarna sörjer dock den plåtlådan och tjatar om att pappa ska köpa inte bara en utan två nya husvagnar, en blå till Sixten och en rosa till Elsa....

Fastän vi inte kom iväg på någon semester så har vi försökt med lite dagsutflykter. En dag åkte vi tåg allihop. Det gillade ALLA. Men jag var glad över att vi bara åkte till Västerås, en halvtimme räckte precis.

Men egentligen så har det inte gjort någonting att vara hemma hela sommaren. ( som dock har lyst med sin frånvaro) För både Sixten och Harry är hemmagrisar av sig. Vi har myst och lekt och haft kul i byggnationen (lektorn-gung-rutschkanne-ställningen). OCh på kvällarna när ungarna har sovit har vi, pappan och jag, målat lite på huset, rensat rabatter och inte minst haft perlargonvård! Så summa sumarum så har sommaren trots allt varit bra! Det var ju sista sommaren som vi fick vara tillsammans så mycket och länge, för nästa sommar jobbar ju jag och alla ungar går på dagis.
Nu är det äntligen dags för lite förmiddagskaffe! För här är vi uppe med tuppen som går upp kl 6 varje morgon!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Låter faktiskt som en väldigt bra semster (förutom frånvaro av sol och din trilskande arm då förstås)! Absolut inget fel med att vara hemma! I år upptäckte även jag hur skönt det är att bara vara hemma! Ingen stress, ingen packning som ska packas och ingen tvätt att tvätta efteråt (bara det vanliga gigantiska tvättberget då förståss). Det var länge sedan jag kom till jobbet så utvilad efter en semester.

2012-08-14 @ 16:03:37
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0