En anings kallt då!

Det är kallt idag, ca 18 minusgrader. Det biter lite i skinnet. Men solen lyser och man känner verkligen att man lever varje andetag man tar. Ska absolut inte bli någon väderblogg igen utan detta var mer ett konstaterande.
Vi har varit ute mycket i helgen. Skottat snö, åkt lite pulka och Sixten och Harry har såklart ätit en massa snö. Elsa har åkt skidor. Gud va hon gillar att åka skidor! Inte ett gnäll när hon ramlar och hon kämpar på och stretar hela tiden. Är så mysigt att se. SÅ ett par nya stavar och skidor kommer kanske tomten med.,,,om hon inte får det tidigare, man vet ju aldrig när snön behagar att försvinna.

Sixten fick vara hemma ännu en dag, tyckte jag så en vattkoppa som inte hade torkat och dom han har i skallen gör fortfarande ont. Verkar inte som om han saknar dagis ändå. Elsa åkte glatt iväg imorse.

Vet inte vad det är med söndagar och min och makens renoverings/inredningslust. För varje söndag har vi dragit igång något projekt, stort och litet. Förra veckan var det en lite hall som fick ett träinnertak bortrivet och denna söndag så fick samma hall sin tapet bortriven. Den var allt annat än snygg, snarare smaklös och sååå 90-tal! Herregud så efter kan man ju inte va liksom!

Inte för att det spelar någon roll om jag är efter eller inte men den har irriterat mig och nu är den äntligen borta!
Det var en tegeltapet i mexikanskt tegel dessutom! Som nissarna som satte upp dessutom hade satt upp och ned! SKuggningarn för varje tegelsten var nämligen på ovansidan. För att tapeten skulle se någorlunda okej ut så var man tvungen att stå på huvudet!
Lite jobbigt om du frågar mig.
(Att den dessutom påminde starkt om en pizzerias inredning gjorde ju inte saken bättre. Men nu är den äntligen borta, pizzaväggen!)

Nu blir det hederlig färg där. Kanske nästa söndags uppgift.

Nehej nu ska jag busa med grabbarna, borra ner mitt ansikte i deras och bara njuta av att vi har varandra!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0