Ingen ordning alls!

Blir det på rutinerna/vardagen när Elsa är sjuk och pappan i huset är ledig en dag mitt i veckan! Trevligt är det dock att han är hemma, inte att Elsa är sjuk. Men som hon själv säger: Jag är frisk nu! (detta sägs även med ca 40 graders feber så  man kan inte lita riktigt på vad hon säger) Men frisk är hon nu iaf. Så båda stora ungarna är på dagis och Harry sover. Hoppas han sover en bra stund för det behöver han. Han har nämligen fått sin åttonde tand och det gör honom orolig på nätterna (kan ju även bero på de 120liter grönsnor han har i huvudet) Men vid gott humör trots snor, tand och lite sömn är han ändå. Så numera förklarar jag sjukstugan stängd för denna gång!

För att bli sådär läskigt intim kan jag berätta att jag kände att det var en uvi på gång hos mamman. Köpte därför tranbärsjuice för att bota skiten själv, för hos familjeläkaren får man ju ingen tid iaf. Sagt och gjort så började jag häva i mig juicen på kvällen när ungarna sov. Men fy helvete vad illa den smakade! Som farsans vin man snodde i yngre dar innan det var riktigt färdigt. Fick otroliga flashbacks när jag vinglar på Gröna gången på väg mot Parken. Huvaligen! Rekomenderar alltså INTE Coops tranbärsjuice! (Fast skiten hjälpte iallafall så nu blir det inga arior när mamman  i huset kissar!)

Skulle diska kaffetermosbryggarkannan eller vad man nu ska kalla den, häromdagen. Tog ljummet vatten för att inte chocka termosmaterialet. Men det struntade den tydligen i för chockad blev den, så pass att den explodera!
Jag blev så rädd så jag fick nästan en whiplash skada när jag ryckte till av rädsla! Reklamerad är den redan och ny skall det bytas till imorgon. Hur ska jag klara en hel dag utan kaffe!!!?????

För er som undrar, ja jag gör Plankan varje dag, men inte lika ofta som när jag började. Och jag känner att jag har visst magmuskler, dom har liksom bara legat i träda i några år,,,,decennier. Men börjar nu fungera som på en normal människa!

Annars händer inte så mycket, vi var till Bauhaus igår för att kolla in lite gungställningar, rutschkannor och sånt. Allting är ju anpassat för 2 ungar men vi har ju 3 i tät följd så vi får bygga något eget. Blir nog bra det där.

Nehej dags att planka sig lite innan Harry vaknar!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0