Jag är en brutal mördare!

Eller ja kanske inte brutal men ändock en mördare! Ett av vårt mest omsjungna varelser fick möta en alldeles för tidig och snabb död under mitt vänstra Michelin däck. Jag pratar så klart om en stackars ekorre. Jag kom smygandes i 50 när jag ser den lilla kraken springa över vägen, hinner inte bromsa (och det har jag ju lärt mig av min gamla körskolelärare "Ugglan" att man inte heller ska göra) och mosningen var ett faktum. Ett litet gupp blev det med bilen och det karitäristiska ljudet "kartong" lät nör han fick möta sina anfädrar i ekorrhimlen. När chocken släppt började jag undra över hur jag reagerat. Om man reagerar så här starkt på en liten ekorre HUR kan det finnas människor som tar livet av andra? Både som mördare och i krig. Jag fattar verkligen inte hur man kan göra något sådant.

Som tur var så skulle jag och Harry göra något mycket roligare senare än att mörsa ekorrar. Vi handlade hans första pjuck! Pax sportskor blev det minnsan. Svarta och snorgröna. OCh när han fick på sig dom hemma i köket tog han såna där jättekliv, nästan så han slog knäna i taket. Men gick gjorde han med dom på. Så nu jäklar Harry kan du springa med dom andra två trollen när dom kommer hem från dagis!

Och för er som undrar, ja gurkan ligger fortfarande kvar i kylen.......


Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0