Kan Trollmor och Hosianna segla med Rod Stewart till Duvemåla?!

Jag tror på det här med rutiner för barn. Så jag tänkte att redan från början var lite "hård" med det för alla tre. Fasta mattider, sängen vid samma tid varje kväll. Samma ducsh/badprocedur varje kväll osv. Så även när jag skulle söva dom små liven tänkte jag att nu ska jag ta samma melodi när jag nynnar/sjunger för dom. Så dom fattar att aha nu är det dags att sova för nu sjunger mamma sovlåten. OCh det är ju konstigt vad man väljer för låtar! Med Elsa så blev det på något konstigt sätt psalmer!!? Hosianna Davis son ekade i sovrummet varje kväll. Och när hon trilskades lite så tog jag i för full hals och brölade ut Bereden Väg för Herran! (tillägger att jag inte är det minsta religiös, men har dock sjungit i en kyrkokör för sisådär 100 år sen) Och det funkade varje gång, hon somnade snabbt när jag började sjunga. När hon sen blev lite äldre, ca 1.5-2 år så skulle jag sjunga Trollmor...och fasen vad jag har sjungit trollmor som lägger sina 11 små barn. För Elsas sövningsprocedur vid den tiden tog mellan 30 minuter och 2 timmar. (hon var och är fortfarande en rätt orolig själ, varför vet jag inte) Nu behöver jag inte sjunga för henne längre men när det begav sig var det alltså psalmer och Trollmor.

Sixtens sång var från början nåt gurguralt tvåtonigt läte från mamman. Lät för jävligt och dovt. Men det funkade så då jörde jag på det,,,, tills han upptäckte att mamman visste kunde sjunga melodier. Tänkte då att jag skulle välja något annat än psalm, jag menar att någonting skulle jag väl ha lärtr mig. Och va fan väljer jag...jo Guldet blev till sand! (Jag tycker INTE om Peter Jöback och är inte så förtjust i Kristina från Duvemåla) Och ungen tycker om den till råga på allt. För så fort man började sjunga den så fattade han galoppen att nu skall det sovas middag. När Sixten blev äldre bytte jag dock ut den till Vem kan segla förutan vind. Den känns bättre. Nu sjungs det inte längre för Sixten och han är nog rätt nöjd med att morsan (äntligen) är tyst.

När så Harry kom till världen borde jag ju kunna välja en låt som JAG tycker om. Sagt och gjort, det blev Sailing (med Rod Stewart) och Harry trivdes rätt bra med den,,,,ett tag. Sen gillade han den inte alls. Det bökades runt, gnälldes och smånafsades när jag började sjunga Sailing. Det var bara att byta låt. Och på något jäkla vänster så väljer jag Guldet blev till sand IGEN! Hur dum får man vara egentligen? Finns det någon lag på det? För det värsta var ju att Harry diggade den stenhårt! Så nu är det bara att köra : "ur en stinkande källa drack han vattten! Åhhhh Kristina Guldet blev till sand! 

Så när ni får barn eller om ni har, tänk NOGA ut vilken sång ni ska sjunga för den får ni dras med ett bra tag framöver!!!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Sv: Jo jag gör det med middagen ibland.

Men gör jag i ordning annan mat så händer det att jag inte alltid äter upp det, men till frukost och middag funkar den metoden. Dock endast. För jag vill oftast inte äta om jag inte är sugen på just det jag är sugen på typ. Krånglig sjukdom.

2012-03-19 @ 16:59:54
URL: http://www.ceciliadarling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0