Syslöjd så här på en måndag!

Japp fick damma av lite syslöjdsfärdigheter så här på en måndag morgon. Elsas favoritbyxor som hon har fått av sin äldre syster hade gått sönder. Små små hål på ena knät, så det var bara att ta fram nål och tråd. Och med dessa klumpfingrar (som i vanliga fall är rätt förstörda och absolut inte blivit bättre av röjandet i helgen) fick faktiskt på tråden i nålen! Nu springer hon glatt omkring med brallorna på sig.
Idag är det ögonmottagningen som gäller, kontroll av Elsas skelning och kanske även kontroll av hornhinnan som man kan få problem med när man har hudåkomman vi har. Det var en återbudstid vi fick för hon stod tydligen på kö. Och är det något jag lärt mig av alla dessa sjukhusbesök är det att det inte är någon ide att skjuta upp något av besöken för att det är mycket just nu. För hur man än gör så brukar det klumpa ihop sig iaf!

I helgen röjde vi som sagt så det enda som orkades göra igår var att dammsuga ur bilen, Man vet att den är skitig om man knappt kan bromsa eller gasa pga allt grus! Så nu kör vi säkert igen! Apropå bilar, säkerhet osv. Gubben åkte fast i en fartkontroll i lördags, han körde lite för fort men lyckades på något sätt snacka sig ur boten. Bara han som kan göra sånt. Själv hade jag tagit boten, skämts och tom tackat när jag hade åkt därifrån.

Nu klä, packa väskor och göra sig iordning för Sixtens dagis  och Elsas ögonbesök, Harry får hänga med oss till ögon.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Låter ju jättebra! =) hehe.



Du har så rätt, det är ingen annan jag hjälper.

Tack detsamma! :)

2012-03-12 @ 09:51:09
URL: http://www.ceciliadarling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0