Ett steg närmare!

Till den perfekta gräsamattan! Klippte igår igen och nu är den sådär superkort som jag vill ha den. Inte bara för min skull skall tilläggas utan även för ungarnas. Särskilt Harry tycker om när det är lite kortare, är liksom lättare att gå/springa då. Men jag tror förra ägaren bara klippte åt samma håll för när man går åt andra hållet så skakar klipparen så man nästan för njursvikt genom händerna. Ja jag vet, jätteintressant! Varning för att vara föräldraledig sen 2008, man blir rätt tråkig och pratar om totalt ointressanta grejer till slut.

Mannen har nog kommit på att han inte kommer vinna över maskrosorna för igår tog han fram trimmern istället. Körde av lite kanter och vips så såg det snyggare ut. Varför måste alla trädgårdsmaskiner/byggprylar vara så tunga och vara gjorda för långa människor? Jag kan ju inte haplatådojor på mig när jag går med en trimmer!? Eller kan jag??? Tydligen så gick kärringen som bodde här före förra ägaren i pumps och kortkort och klippte gräs! Så ser definivt inte jag ut när jag klipper. Peltorlurar, t-shirt och brorsans gamla arbetskortbyxor med miljoner fickor. OCh när man snurrar med dom på så står fickorna rakt ut så man ser nästan ut som om man hade elefantöron på sidorna.

Lite intressant är det när vi plockar fram maskiner som låter. Sixten är ju tokig i bilar, traktorer och alla fordon. Men när klipparen, trimmer, slipmus eller något dylikt kommer fram så blir han jättereserverad. Han står på en säkert avstånd och betraktar skeptiskt det man gör, och säger inte ett ljud! Iofs bättre än förra året då han grät stora krokodiltårar när klipparen kom fram. Harry däremot är inte ett dugg rädd! Han vill gärna peta, känna och vara mitt i! Och Elsa hjälper mer än gärna till. Ibland lite för mycket,,,

Annars så är det mördarvecka igen. Idag är Elsa på hörselvårdens dagis. Imorgon är det dammsugning av hennes öron och Harry får följa med. På torsdag är Uppsala för mig och Sixten och Harry får följa med även dit. Barnvakten med den brutna handleden kommer troligtivs att få operera sig på torsdag och eftersom vi bara har dom 2 som kan vara barnvakt så får han hänga på. Mutor och mariekex är det som gäller så går det nog bra.

Nog om rapportering av gräsmattor och mördarveckor, nu måste jag få arslet ur vagen och göra något vettigt av dagen. Fast iofs så hänger redan en tvätt på strecket ute. Så lite har jag ju gjort.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0