Aj som fan eller Mamma har lite ont just nu!

Vi lämnar det kryptiska för tillfället, min hjärna behöver vila lite! Men det kommer en förklaring till det så småningom , när jag själv är redo för det. Därmed lämnar vi det.

I torsdags förra veckan hade jag och (mops)Elsa lite olika meningar om huruvida hon skulle få gå ut och leka eller inte. JAg tyckte det var en befängd ide då det spöregnade, hon hostade så man trodde lungorna skulle ligga som ett par strandade maneter på golvet, och snoren rann likt Niagarafallet. Hon tyckte såklart precis tvärtemot. Varav hennes outröttliga bjäbbande börjar. Hon blir värre än någon utav dom där handväskshundarna som är så populära. Efter en stunds bjäbbande tog jag död på envägskommunikationen med ett rungande NEJ, och gick sonika därifrån och fortsatte att plocka grejer så som bara en småbarnsförälder kan göra.
Efter en stund närmar jag mig rummet där en mycket arg och upprörd (dock tyst) Elsa sitter och tjurar bredvid en intet ont anande Sixten som är som en riktig svärmorsdröm för tillfället och leker snällt med sina bilar.
Ska precis böja mig ner för att plocka upp något som ligger i dörröppningen när Elsa får för sig att demonstrera hur arg och felfördelad i livet hon är genom att smälla igen dörren.

Bara det att det kom någonting emellan, en stortå tillhörandes mamman.
Blodet sprutar, mamman hoppar av smärta, tårarna sprutar, till slut på alla barnen eftersom dom aldrig sett sin mamma ha så ont någon gång blir dom livrädda och tror att hon ska dö, minst!

Efter plåsterpåtagning, torkning av allas tårar, lite pedagogiskt snack från mammans sida för att undvika kommande trauman så fikades det i lugn och harmoni med morföräldrarna som nyss hade kommit.
Men ont gjorde det, och gör än idag, enligt mannen kommer det göra ont minst en vecka till.

Men någon sensmoral eller läxa lärde sig inte fröken mops, för dagen efter slängdes det i dörrarna igen.....

Fast det kanske var lite bra att det hände ändå, för blir det för mycket tänk i hjärnan vickar jag lite på tån och får så ont så något annat går inte att tänka på.

Over and out!

(och här skulle det ha varit en bild på tån,,,,,men ville inte förstöra hela er dag med en så hemsk bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0