Reflektioner om livet före och efter barn.

Att skaffa barn ändrar livet en hel del, Eller i mitt fall så fick jag ett helt nytt liv, ändrad identitet och allt blev faktiskt till något mycket bättre. Hur jag har ändrats är ett helt annat inlägg som kanske kommer lite längre fram.

Denna gång är det mer en reflektion i det vardagliga livet som har gjort sig påmint. Något så enkelt som dammsugarpåsar!

Under nästan 10 år som jag bodde både med fd man och själv i min lilla stuga så minns jag inte att jag bytte dammsgarpåse en enda gång! Bytte dammsugare gjorde jag dock. För tydligen har mina föräldrar bestämt sig att jag ska få en ny var 10:e år, eftersom jag fick en när jag fyllde 20 och en när jag fyllde 30.

Nu för tiden måste jag byta dammsugarpåse minst 1 gång i veckan!

Lite skillnad att ha barn alltså, eller så var jag extremt renlig som singel eller extremt snuskig. Om det säger jag inget!

OVer and out

Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

Före mina barn minns jag inte längre...
Men får ibland frågan hur jag orkar.
Å vem f-n har påstått att jag orkar... Inget val där typ :/

2012-11-12 @ 15:27:52
URL: http://jeanettish.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0