Där dog jag lite!

När man som jag är med ungarna nästan 24 h om dygnet (ja för dom kommer på nätterna också!) så är det lätt att glömma bort dom roliga, mysiga stunderna när alla tre verkar ha funnit en trotsålder samtidigt.
Men idag hände en sån där grej som gör att jag bara dör en liten smula av förtjusning och glädje.
Vi satt och åt, alla tre åt bra och var faktiskt tysta för en gångs skull, när Elsa reser sig från sin stol. Som den elaka pirayamorsa jag är så var jag på väg att börja "skälla" om att man ska sitta kvar på sin plats när man äter, men något i hennes blick fick mig att hejda mig. Och tur var väl det för hon går fram till mig, ger mig den största kramen hon kan och säger- Mamma du är jätteduktig på att laga god mat!
Så himla sött av henne! Det var ju bara lite makaroner och stekt falukorv för tusan!

Eller som Sixten sa till sin pappa igår. - Pappa var kommer bajs ifrån? Han är inte ens 3, han "ska" inte ens fråga sådant ännu! Han blev nöjd över pappaNs förklaring iaf.

Eller som när Harry tittar på en med sin stora blåa ögon och man riktigt ser allt bus därinne. Det behövs inte mer än så.

Det svåra just nu är faktiskt att komma ihåg dom stunderna, iaf när världskrigen avlöser varandra.

Over and out!

(en gammal bild, men det är sällan alla 3 fastnar på samma bild)

Kommentarer
Postat av: Jannika mamma till bönan och limpan

underbar bild!!

2012-10-25 @ 19:19:39
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0