Gräsänka!

Så var man gräsänka igen. Börjar bli rätt van med det här. Lite för bekväm med det också (hörde du det mannen! Varning utfärdas)

Sixtens sövning gick alldeles utmärkt igår! Han fick sitta i sin pappas knä och andas i masken utan sömnmedel först och sen sa sköterskorna (som var i den övre åldern) att nu Sixten kommer det lukta som i pappas bil. Sixten fortsatte andas in och sov sedan. Så skönt att det gick bra.
Pappan var så stolt och glad över det hela så det åktes till leksaksaffären sen. Sixten fick en stor bil med bärgare. Harry en liten bil man kunde åka på, Elsa fick en hund i en hundbur med diverse grejer till. Hunden heter tydligen Sofi. Tror hon bara kan två namn. Nu låter det som om mina barn får grejer hela tiden men så är inte fallet. Så långt ifrån verkligheten man kan komma faktiskt. Vi (speciellt jag) har aldrig varit såna som köper massor med grejer till jul och födelsedagar. Snarare tvärtom. En till två grejer räcker faktiskt. Men det är ett helt annat inlägg.

När Sixten kommer hem tar han sin stora bil rusar in i vardagsrummet, kommer lite besviket tillbaks till köket och säger:
- Var är alla barnen?
Jag svarar honom att Harry sover och Elsa är på dagis, då blir han lite mindre besviken och låter mig ta ur bilen ur förpackningen. Sen lekte han med den hela eftermiddagen och kvällen. Och imorse sprang han in till lekrummet och utbrast nästan i glädjetårar:
- Min bil! Pappa titta min bil!!!

(Sensmoral ala Disney)
"Det behövs inte mycket för att göra barn glada så därför behövs det inte trettiotretusen paket vid jul och födelsedagar!"

Nu fortsätta göra tisdag, alltså det vanliga, plocka, gosa, dammsuga osv osv.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0