Åhh fan!

Mannen skruvade och klättrade ju som sagt i helgen, eller som det också heter på ren svenska, han arbetade fysiskt!
Nu är det ju inte så att han är helt främmande för det. Han har ju ändå byggt och renoverat 3 stycken hus. Och skruvat med en himla massa bilar under sin livstid (som är rätt lång, han är ju ändå 50!!!!)
Man tycker ju då att han borde ha lärt sig ett och annat knep för att slippa träningsvärk eller ja lidande skulle man också kunna uttrycka det. (eller förresten, läs ånkande inför den nuvarande frun om hur ont han har)
Men se där vad fel jag hade. Efter ett himla ånkande som inleddes redan på lördagskvällen och fortsatte långt in på söndagskvällen så fick jag liksom nog och gav honom ett litet tips bara sådär i förbifarten. (eller läs, det har jag tänkt på många gånger men är hans huvud dumt så får hans kropp lida)
- Du kanske inte ska ta av dig tröjan när du är som svettigast och sen sluta jobba, du blir liksom lite kall då och det gör nog ont i dina muskler sen när du blivit riktigt kall och stel. (liknelse=spring på en rejäl lång löptur där svetten lackar om dig. Stanna sedan upp och ta av dig alla kläder och ställ dig i en snöhög. Gissa sen om du kommer vara mjuk eller kall i lederna)
........mannen tittar på mig, först som om jag var helt ute och cyklade.
.........sen tittar han på mig och spricker upp i ett leende och säger:
- Men så har jag ju aldrig tänkt, Smart, så kan det ju vara!

Att det ska behövas en fru till allting!

Over and out!

Mannen!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det är bara lite väl dyrt att bo där. Samtidigt tjänar man ju lite mer så det kan ju gå jämt ut men vette fan om jag pallat att orka höra ett annat "konstigt" språk dagarna i ända. Men vem vet, man kanske vänjer sig :)
Thailand hade jag ju då hellre flyttat till ;)
Ja, att säga nej till dom hjälper föga , blir mest sura miner osv... trögt när folk inte fattar...

Kram

2012-09-24 @ 21:40:40
URL: http://www.ceciliadarling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0