Fullt ös!

Blir det idag! Sixten ska på örondammsugning (eller ja, försöka iaf). Jag hoppas innerligt att det funkar denna gång för jag håller på att tappa rösten av allt detta gapande. Sen att han är inne i nån trotsperiod gör ju inte saken bättre...
Medan pappan och Sixten brottas hos öronläkaren tänkte jag, Harry och Elsa åka och shoppa lite. Ska kolla på vinterjacka till mamman. Hon har nämligen inte köpt en vettig, snygg, trivsam jacka sen 2006! JAg blir lite dumsnål och vill liksom inte lägga ut 1300-1400 hundra på en jacka. Då ska den vara perfekt, och någon sådan har jag inte hittat ännu.
Tänkte kolla jacka till Elsa också och kanske så vill hon ha ett par nya jeans: Hennes enda par har hon vuxit ur! Och dom är märkta med åldern 6 år! Hon är 4. Tydligen ska alla flickor idag vara stöpta i samma form, pinnsmala och bräckliga. Elsa är inte tjock, hon är helt enkelt grov. Nåja går inte in i den diskussionen för då blir jag bara arg. OCh det vill jag inte vara en fredag! Räcker så bra med dom övriga 6 dagarna i veckan...

Vi ska även handla rör och grejer till fläkt/värmesystemet i huset. Det skall flyttas upp på vinden, för att få det tystare i köket. Jag håller på bli tokig av surret i köket och det är ju där vi är mest nästan.

Ska försöka hinna med att köra släpkärran som är full med skräp till återbruket också.

Sen är det nog hanbollstittning som gäller för mig och ungarna på lördagen. Seriepremiär för storebror. (då kan ju mannen passa på att flytta fläkt/värmesystemet under tiden)

Och ikväll är det mat hos föräldrarna, har alltid sagt och säger det fortfarande, GRATIS ÄR GOTT!

Vi hade tänkt hyra en "padda" (en tillplattningsmojäng) till gruset vi la för nån vecka sen men det hinns inte med. Ännu en nackdel att på en mindre ort, allt stänger kl 14 på lördagen och är helt stängt på söndagen. Så "allt" måste hinnas med på väldigt få timmar.

För nästa vecka blir det ingen tid alls till detta då maken ska på kurs! i 4 dagar. Och mycket kan jag fixa själv men att hyra padda och köra den själv med 3 ungar där går nog gränsen.

Nu ska vi äntligen klä på oss, vi har softat lite på morgonen. Hur skönt som helst!
Hoppas ni får en trevlig helg!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0