Gustav Vasa!

Igår var det ju alla ungarna hemma och vi passade på att vara ute så mycket som det gick. Vi väntade på ett besök som skulle komma mellan 11-14. Så efter lunch passade vi på att gå ut.
Exakt kl 13.14 kom det en röd bil med landstingets logga på.
Jag hade berättat för Elsa att det skulle komma en gubbe (det visste jag pga av namnet och att jag hade pratat i telefon med honom) och skruva fast en apparat vid tvn. Elsas kommentar när hon ser personen i bilen:
- Nej mamma det var ingen gubbe, det var en tant!
(detta hörde som tur var inte person i bilen)
- Nej. Elsa det var ingen gubbe det var en dam istället svarade jag.
(personen i bilen hör fortfarande inte vår konversation)

Personen kliver långsamt ur bilen, jag närmar mig när jag hör personen ifråga säga:
- Är det dina barn allihop? (på värsta västeråsmålet, och det är nog en av dom fulaste dialekterna i landet)
Då hamnar jag i någon slags chocktillstånd.
Det var en man! Med en Gustav Vasa page och han var en tvärhand hög.
Ja svarade jag snabbt och visade Gustav Vasas ättling in i vardagsrummet. Berättar lite om vad vi har för utrustning, hämtar en stege åt honom och säger sen:
-Vi är ute om det är något så kom ut och säg till då.

När han var färdig ropar han på mig och vi går in och pratar om det tekniska. JAg blir smått nervös av honom, nästan enbart pga frisyren och hans korthet. Det är inte ofta jag pratar med män som är lika långa som mig, dvs 161.5 cm (och ja den halva cm är vikgig!)
Men det var en trevlig karl och han visste vad han gjorde.
Det är inte varje dag man får prata med Gustav Vasa!
Och hörselslingan testade jag själv på kvällen. Ett måste att ha båda apparaterna i men det var första gången på minst 15 år som jag hörde vad dom sa (förutom extrem skånska) när det var ett svenskt program. Ska bli intressant att se en svensk film! Har bara sett svenska filmer som har haft text dom senaste åren. Svensk ljud är nämligen inte av så bra kvalitet.


Kvällen igår gick för övrigt bra! Mannen jobbade ju över så jag fick ta läggningen själv med alla 3. Och dra på trissor alla 3 samarbetade med sin mamma. Tack för det ungar, det behövdes!

Har ni förresten märkt att ju längre veckan går desto mer positiva blir inläggen. Känns så iaf. För fredagsinlägget brukar sprudla av glädje och positiv energi. Kan det vara så att det är för att helgen är i antågande? :)

Over and out!

(för att få en bild på Harry som inte är suddig eller att han "äter"upp kameran eller springer därifrån måste man brotta omkull honom på golvet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0