Sixten - en riktig känslomänniska!

Igår kl 13 så åkte jag och hämtade dom stora ungarna på dagis,(Harry var med mormor och morfar) för vi skulle till Västerås på örondammsugning. Det var med blandade känslor jag åkte För Elsa tycker det är riktigt skönt och ligger alldeles stilla när doktorn dammsuger ur allt jox ur hennes öron. Inga problem alls med henne...men den där Sixten..Oj oj oj säger jag bara. Hela tiden när han sitter och tittar på när Elsa blir dammsugen säger han _ Sixten vill INTE dammsuga öronen! Ca 78 ggr hinner han säga den meningen tills Elsa är färdig.
Då börjar helvetet på riktigt. Han skriker i ett hysteriskt skrik, tårarna sprutar och svetten rinner i pannan på honom, han fäktar med armar och ben där han sitter i mitt knä och då har doktorn inte ens tagit i honom! Hon lyser endast med en lampa på örat och tar inte ens i ungen!
Efter trixande med prat, godis och annan mutning så får hon till slut titta i öronen, (dock inte med verktyg eller dammsugare).
Om jag skulle sitta i ett väntrum och höra något barn skrika som Sixten gjorde skulle jag nog tro att han höll på att dö.
Så var ju inte fallet och det konstigaste är nog att hemma så slår han i sitt huvud hela tiden, bulorna avlöser varandra i pannan, näsblod var och varannan dag men då gnälls det minsann inte! Oftast inte ett ljud. Han går under namnet Niedermayer (efter den känslolöse mannen i Stieg LArsson trilogi) eftersom han inte verkar ha just nån känsel när han slår sig. Konstigt är det.

För när det gäller hans känslor som att vara glad, ledsen, förvånad osv osv så har han ibland svårt att uttrycka sig för vad han känner och det blir lätt lite "fel". När han är glad så kan Harry få sig en tjotablängare fastän han egentligen vill krama honom och skrika ut sin glädje. Det är så mycket känslor i den lilla kroppen! Vad det än gäller för känsla så blir det massor som ska ut för Sixten.
Intressant att ungar kan bli så olika!

Nåja färdig pedagogat för idag! Saknar för övrigt min gräsklippardunk fortfarande, nästan så jag sörjer, förbaskade brudjefvel! Om det mot förmodan skulle komma någon mer och fråga om bensin så kan den personen glömma det! No more mrs nice tant här inte!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0