Tyst som i graven, halleluja för det!

Det är så förbannat tyst i köket, och jag älskart!!! Hurra för en händig man säger jag bara (eller det där lät ju lite gammeldags, hurra för en händig partner och en otroligt snäll partner som tar hand om alla ungarna och håller sig hemifrån när den ena partnern skruvar bort värme/fläktsystemet i köket och sätter upp det nyss nämnda systemet på vinden)
Vi var på handboll under tiden, Elsa och Sixten fixade att sitta still nästan hela matchen. Sixten blev ybertrött i slutet på andra halvlek så då åkte vi hem till mormor och morfar istället. Harry däremot var vild hela matchen, han sprang fram och tillbaka överallt hela tiden, och jag sprang bredvid.
På söndagen var vi tvungna att handla lite prylar till väggen där värmesystemet suttit och där vår kolfläkt i rostfritt nu sitter. (som för övrigt låg i förrådet, har inte alla en extra fläkt i förrådet liksom)
Så vi tog en snabb shoppingtur inklusive ätning på PizzaHut (allt för blidka mamman i huset) på ett par timmar. Mannen målade väggen, jag gick igenom alla ungarnas kläder och sorterade in det vi fick för någon vecka sen, ungarna lekte. En perfekt söndag!

Jo just vi sålde Harrys vagn också, har tröttnat på att ha kombivagnen i groventren, den tar bara en massa plats. Det roligaste var väl att det var Elsas dagiskompis föräldrar som köpte den, dom fick en hoppgunga på köpet. Så blev man av med lite mer grejer liksom.

I fredags var ju pappan (som Sixten säger om Micke, han säger mamman om mig, vi är alltså i bestämd form för honom)) och Sixten på Öron-näsa-hals för rensning. Ingen dammsugning den här gången heller, hon fick dock peta lite med en tops. Så ett pyttelitet framsteg, men han hör fortfarande lika dåligt, måtte vi få ut vaxet snart.

Under tiden var jag Elsa och Harry och handlade dyyyyr vinterjacka åt mamman, Hoppas det blir kallt i vinter så jag får använda min snygga svarta (vad annars) jacka! Elsa fick också en jacka men det satt hårt inne. Hon gillar inte alls saker som sitter åt lite. Och ni som handlar kläder vet ju att nu för tiden är modet för tjejer i hennes ålder tajts och faktiskt tajta men långa tröjor. Tror ni hon blir galen när jag försöker prova något av detta på henne? Så in i bomben, så jag har lagt ner det där nu. Vi handlar på killavdelningen och kör enbart med stora mysbyxor! Tjejtiden med glitter och klänningar den kommer nog ändå.

Nu ska jag hänga lite tvätt för ovanlighetens skull! Mannen ska på utbildning i 4 dagar och inte hade han planerat vad han skulle ha med sig......så tvättmaskinen går varm just nu.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0