Nykär!

Veckorna rusar fram och helgerna svischar förbi och jag hinner inte riktigt med känner jag. Som vanligt med andra ord. Fast så här fort har väl livet aldrig gått.

I helgen som var så var ungarna lediga på fredagen och vi lekte ute hela dagen och hade roligt, Vi bakade hastbullar och struntade i lunchen och åt oss mätta på bullar. Man får göra så ibland, faktiskt.
Till kvällen hjälptes vi åt och gjorde pizza. Och det blev inte en smula kvar! Inte ett tjafs på hela dagen.
Den andan fortsatte sedan hela helgen.
På lördagen var vi först på dop. Alla tre satt stilla hela tiden i kyrkan och sa inte ett knyst!
På kvällen var vi på kräftskiva hos grannen och det föll sig inte bättre än att Elsas och Sixtens och Harrys dagiskamrater N och E var där. Och gud vad ungarna lekte! En fröjd att se
Söndagen fortsatte utan tjafs och vi lekte och myste hela dagen.
Jag kan inte komma ihåg ett enda tjafs under hela helgen och det beteendet har fortsatt nu i veckan.
Vad har hänt? Kan det vara så att allt tjat från min sida äntligen har börjat ge lite resultat? Att dom börjar bli stora? Att vi har börjat med vardagsrutinerna efter sommarlovet? En kombo av allt detta kanske det är. Ska nog inte analysera för mycket utan bara njuta av harmonin som just nu finns i det gula huset i Kullbacken.
Ja så gör vi , vi njuter! Och känner oss sådär underbart nykära både i varann och ungarna!

Förresten så kan maken och jag fira lite idag om vi vill. Och det vill vi nog för firande får man väl aldrig nog av.
Vi har nämligen varit rökfria i ett år idag!
Tack för det magsjukan säger jag bara!

Nu ska jag räkna lite matte! och förbereda mig inför mitt nya liv som börjar nästa vecka! Skrämmande och otroligt spännande på en och samma gång.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Njut så länge det varar! Min erfarenhet är att det går över. Snart är allt som vanligt igen ;-)

/MammaMu (den sanna pessimisten)

Svar: Jo jag känner igen det där,,,,,både att det går över och pessimisten ;) Och ja, jag njuter så mycket det bara går!!!
Ylva

2013-08-21 @ 22:05:41
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0