Tant!

Sjukdomarna verkar ha tagit lite paus och nu är det endast pappaN som känner av magen lite. Men han är ju vuxen så det går ingen nöd på honom inte och det där med fett,,,,tyvärr har han en del av den sorten...

Jag har kommit på att jag håller på att förvandlas till tant! Ofrivilligt skall tilläggas. För vem vill vara tant egentligen?

Jag har några teorier detta grundar sig på och det är följnade:

1. Bekväma kläder i otroligt tråkiga färger som brukar benämnas basfärger (läs marinblått, beige, brunt, svart, vitt). Jag köper/får löst sittande kläder i självklart 100% bomull och tänker i första hand på funktion och inte snyggheten i plagget.

2. BH. Glöm push-up. t-shirt bh balconette och fan allt vad det heter. Återigen något bekvämt som inte sitter åt, trycker upp tuttarna så man nästan knockar sig själv., utan löst sittande som egentligen inte hjälper så mycket mer än  förhindrar att man slipper ha dom i knävecken.

3. Bakandet. Jag har börjat baka! Jag som egentligen hatar att bli kladdig om händerna står nu glatt och knådar med rumstempererat smör och mjöl för att få rabarberpajen klar till trekaffet! Som en värsta pensionärstant!

4. Så fort någon är sjuk eller mår dåligt vill jag laga god, speciell mat till den insjuknade! Säger inget mer än så om det.

Det finns fler exempel men dessa är nog dom 4 värsta och mest alarmerande varningstecknen på att jag håller på att bli tant.

Med dessa tragiska ord från en faktiskt blott 36-årig kvinna avslutar jag dagens sanningsenliga inlägg och återgår till att göra en tantsyssla (och tycka det är kul!) nämligen städa!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0