Hoppsan Kerstin 2!

När vi ändå är inne på händelser som man inte riktigt räknat med skulle hända så kan jag meddela att denna tidsperiod på ca 2 veckor blev dyr!
 
Det började lite lätt med böter på 2000 kr......Ja jag körde för fort, och jag jag gjorde fel!
Man ska hålla hastigheten, följa reglerna osv osv MEN nu var det ju så att jag brukar göra det, i 9 fall av 10 om man säger så. Och så föll det sig så oturligt att det var just detta 10:e fall som Farbror Blå stod med sin kalibrerade (ja jag frågade om det, så desperat blev jag!) radarapparat och knäppte mig på 36-38 km /H på en 30 väg. 
Det värsta är att jag hade inte bråttom., kände mig dock stressad pga diverse morgonutbrott av diverse småbarn.
Så j-a dumt! 
JAja jag betalade direkt när jag kom hem och använder from nu alltid farthållaren! 
 
Jag har iaf lärt mig av mina misstag!
 
Det andra dyra denna vecka var det planerade men oj så förvånad jag blev över prislappen besöket hos tandläkaren (som jag för övrigt fick träffa i exakt 27 sekunder) och tanhygiensisten. Som med sina förmaningsital får en att känna sig som ungefär 7 år igen! 
 
1455kr! Men det är ju en investering iaf, för om jag inte gick på kontroller och kratsade hovarna lite då och då som jag kallar det så skulle det nog blir betydligt dyrare med bryggor, provisorska lagningar och fan å hans moster!
 
Nu ska jag ägna mig åt den delikata uppgiften att ägan huvudet endast åt siffrornas underbara värls.
Derivata och andraderivata står på agendan. Mattetentan nalkas.....
 
 
Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Stackare! Jag VET hur det känns. Ändå hade du tur. På sätt och vis. Jag, mitt klantarsle, fortsatte i drygt femtio halvvägs in på trettiosträckan med tankarna på annat håll. Det är heller aldrig något som jag brukar göra... Resten är ju historia.

Sura pengar. Det är det verkligen.

Svar: Ja du hade mer otur än mig! Dyra läropengar är det!
Ylva

2014-04-09 @ 10:12:12
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0