Kärlek

Varje kväll nattar vi barnen i deras sängar. Jag går till pojkarna som ligger i sina sängar och ger dom en varsin kram och säger godnatt och jag älskar dig/tycker om dig till dom. Sixten 4,5 år måste varje kväll (om han är på det humöret vill säga) även berätta för mig hur mycket han tycker om mig, följande sägs:

" Jag har kärlek till dig mamma! En hel bil med kärlek!"

Det finaste Sixten vet är fordon av alla de slag. Så då förstår ni hur bra det är med en hel bil med kärlek.(Om han vill förtydliga brukar han även tillägga vilkern sorts bil, som Touran tex som är just min bil och det bästaste man kan ha enligt Sixten! Och nej han är inte ett dugg påverkad av min åsikt) Under tidens gång har han gett mig kärlek i form av lastbilar, monstertruckar, motorcyklar, husvagnar och husbilar. Det börjar bli lite svårt för honom att komma på fler rullande fordon. Vid köksbordet igår överöstes han av kärlekskänslor igen och sa:

"Jag har kärlek till dig mamma!" Som vanligt väntade jag mig förklaringen om hur mycket på ett rullande fordon när han yttrade detta:

" En massa träd!! Med ekorrar i!!

Ja vad säger man! Är det något djur som är kärleksfullt så är det väl ekorrar va!!

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0