Människor

Ibland har jag svårt att förstå det mänskliga släktet! Hur man kan vara elak och starta krig, vara våldsam etc etc går jag inte in på. Där har jag en ganska klar bild om hur det ligger till som dessvärre inte är så PK.
Jag tänkte mer på människan man möter i vardagen. Som klasskamrat, arbetskamrat, kassörskan på Coop, grannen, maken/makan, föräldrar/svärföräldrar, syskon, vänner/bekanta etc etc.
Varför är alla som dom är? Hur tänker dom och vad vill dom egentligen?
Människan har ju fått ett ganska utvecklat språk kan man tycka men det verkar dessvärre användas på fel sätt. Istället för att säga vad man tycker om just den diskuterade saken så använder man sig av ord som alla människor medvetet eller omedvetet tolkar olika. På så sätt bäddar man iderligen för missförstånd och osämja.
Varför gör man på det här sättet? i mitt tycke har människans utveckling i många delar gått bakåt och inte framåt som det hävdas ofta, både via vetenskap, media och den allmänna uppfattningen.
Jag kan tycka att folk i allmänhet beter sig ohyggligt egocentriskt! Det handlar i stort om att roffa åt sig så mycket det går, göra så lite som möjligt och skylla ifrån sig vid varje tillfälle.
Varför vågar/kan inte människan stå¨upp för sitt tyckande? Ta ansvar för sitt arbete och det man har åtagit sig? eller som en sån enkel sak, besvara leendet och fråga hur någon mår!?

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0