November

Och swish så var det November! Jisses säger jag bara.,,,,undra om jag kommer ogilla julen lika mycket det här året eller om jag ska iaf försöka tycka om väl valda delar?
Julklappar, julmat och stress= fortfarande ogilla
Adventsfirande, lucia, öva julsånger, baka pepparkakor med barn= Gilla

så gör vi, då har jag liksom kompromisat julen så den bli uthärdlig!

Träningsaktivieterna denna årstid består av lövkrattning och bortstädande av saker som inte hör hemma under ett ev enötäcke. Och faktiskt så vill jag ha snö i år! I lagoma mängder! Har saknat det det sista åren. Något annat jag har kommit fram till att jag saknar är ett snabbmatsställe som är inriktad på enbart österrikisk mat! Jag menar sauerkraut, rösti och inte minst schnitzel! Vem vill inte moffa i sig något sånt på söndagskvällen!? Istället för den allt mer tråkiga obiligatoriska pizzan!
Nej får nog drömma vidare om den där dasslocks stora schnitzeln ett tag till tyvärr.....(Fast om någon vet om det finns ett sånt ställe, tipsa! Och då menar jag inte i Österrike utan här i Sverige)


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0